måndag, januari 05, 2009

Det var mkt fint och härligt, soligt och varmt i Italien. Vi kom hem sent på kvällen den 22:e, den 23:e sprang jag och Jon runt som galningar på stan och handlade julklappar. Gud som jag avskyr julstressen!
På julafton for jag till min syster i Årsta och firade en finsk jul och senare på kvällen for jag till svärföräldrarna på St: eriksplan och firade mer men med alkohol, gröt och majong.
På nyår gjorde jag inte ett dugg, eller ja vi lagade god mat och skålade här hemma och vid tolvslaget gick vi bort till skanstullbron och tittade på fyrverkerier över hela stan. Jag lovade mig saker även detta nyår men vi får väl se om jag lyckas hålla det. Jag gillar egentligen inte att lova någonting (inte ens för mig själv) då jag vet att det oftast försvårar för mig. Jag är en person som tar dagen som det kommer och sitter nöjd med det. Om man planerar för mycket eller lovar folk hit och dit så blir det ingenting ist, jag vet inte riktigt varför det är så men jag gissar att jag koncentrerar mig för mycket på det att jag blir så trött och lägger ner det med en gång ist.
Nog om det..
Jag har funderat på om jag ska låsa min blogg, jag har ju haft den nu i flera år och den börjar bli för betydelsefull för att stänga ner och jag trivs inte riktigt med att vem som helst kan läsa den. Det är ganska roligt att se vilka som besöker min blogg och vilka sökord man sökt på, allt som oftast har man sökt på gant rea, knark+tullinge, zoovillage, danssjuk, baglady, gryningshäst, vad är en röd socka, och sen naturligtvis folk som googlat upp sina egna namn.

Nu ska jag bege mig till ringen oc hämta ut ett paket! :D

Inga kommentarer: